System Cross-Docking

CZYM JEST SYSTEM CROSS-DOCKING?

Tradycyjny system dystrybucji a cross-docking

 

W tradycyjnym systemie dystrybucji, zanim towar trafi do rąk naszych Klientów, przechodzi przez dwa etapy. 

Pierwszy to przyjęcie i kompletacja zbiorczych zamówień wysyłanych do oddziałów z magazynów centralnych, drugi to rozpakowanie i weryfikacja towaru w oddziale, a następnie kompletacja zamówień dla poszczególnych Klientów. Przy takim sposobie dostaw proces przyjmowania i kompletowania tego samego asortymentu wykonywany jest dwukrotnie.

W zmodyfikowanym procesie dystrybucji stosujemy system dostaw cross-dockingowych, który w znacznym stopniu upraszcza drogę towaru do odbiorcy. Dzięki temu systemowi czas oczekiwania naszego Klienta na towar bardzo się skraca.

 

Awizowanie przesyłek, czyli mailowe powiadomienie o wysyłce towaru.

Dodatkowym atutem systemu jest automatyczne powiadamianie Klienta o wysyłce towaru z magazynu centralnego poprzez e-mail, zawierający zestawienie pozycji towarów zawartych w przesyłce, a także informacje o miejscu i terminie dostawy. Taki e-mail generowany jest w momencie załadunku towaru na środek transportu i trafia on nie tylko do Klientów, ale także do naszych logistyków i handlowców, co w znacznym stopniu usprawnia procesy komunikacji. Jest to szczególnie ważne, gdy potrzebne są dodatkowe ustalenia, np. zmiana godzin dostawy, miejsca czy uruchomienie środków technicznych dla rozładunku towarów o znacznej wadze.

Rozwinięciem mailowego systemu powiadamiania o wysyłce towaru jest powiadomienie SMS. Klient otrzymuje SMS z infromacją, że zamówiony przez niego towar jest gotowy do odbioru.

 

 Gdzie jest towar, czyli śledzenie przesyłki (tracking)

Dodatkowym elementem, który ułatwia Klientom uzyskanie informacji o realizacji zamówień jest dostęp (poprzez aplikację awizowania przesyłek) do trackingu na stronach spedytorów współpracujących z Alfa Elektro, takich jak np. Schenker. Stąd można dowiedzieć się o ilości wysłanych jednostek logistycznych (paczek), pozycjach asortymentowych, wadze oraz terminie i miejscu dostawy towaru.

 

DLACZEGO WARTO U NAS ZAMAWIAĆ?

 

Szybka paczka 

Zlecenie cross-dockingowe tworzy się już w momencie dokonania zamówienia przez Klienta w naszym oddziale lub w systemie elektronicznym. Zamówienie złożone przez cross-docking służy przede wszystkim eliminacji niepotrzebnego powielania czynności magazynowych podczas przyjmowania i wydawania towaru, co w rezultacie pozwala na przygotowanie paczki w dużo krótszym czasie. Taka szybka paczka wiąże się także z innymi korzyściami dla Klienta:

 

My oferujemy:

  • Składanie zamówień poza godzinami pracy oddziału
  • Możliwość zamawiania towaru z domu
  • Odbiór właściwie spakowanego towaru na drugi dzień tuż po otwarciu oddziału
  • Natychmiastową rezerwację zamówionego towaru w magazynie centralnym
  • Sprawny system elektronicznej informacji

Ty zyskujesz:

  • Możesz zamówić towar nawet po zamknięciu hurtowni, a następnego dnia będzie on gotowy do odbioru
  • Oszczędzasz czas i paliwo na dojazd do hurtowni
  • Nie musisz czekać na przygotowanie towaru w hurtowni, przyjeżdżasz i odbierasz swój towar
  • Masz pewność, że zamówiony towar odbierzesz już na następny dzień
  • Otrzymujesz e-mail z informacją o dostawie i w każdej chwili możesz sprawdzić gdzie jest Twój towar i kiedy będzie gotowy do odbioru.

Logistyki naszej Firmy nie tworzymy w oderwaniu od potrzeb rynku, na którym działamy. Zasadniczym celem jest dla nas jak najlepsze dostosowanie istniejących rozwiązań do obecnych i przyszłych potrzeb Klientów. Każdy uruchomiony system logistyczny służy przede wszystkim sprostaniu coraz bardziej wymagającym kryteriom jakości, szybkości i niezawodności dostaw.

Piotr Kurzawski
Dyrektor ds. Dystrybucji

 

NASI KLIENCI O SYSTEMIE CROSS-DOCKING

 

„Po wprowadzeniu systemu cross-docking zmiana jest jak najbardziej odczuwalna, zamawiam potrzebny towar i już następnego dnia o godzinie 8.00 mogę go sobie odebrać w oddziale w Częstochowie. Usługa jest super, bo potrzebne rzeczy są praktycznie od ręki”.
Michał Drewniak,
PPHU "AGG" Andrzej Gazda

„System cross-docking jak najbardziej ułatwia nam pracę. Mam nadzieję, że Wam również!! Takie rozwiązanie logistyczne jest nam od wielu lat znane. Cieszymy się, że Państwo również zaczęliście je stosować, jak na razie z powodzeniem!!”
Jarek Hermanowicz, Piotr Mazurkiewicz
Candela-Bis. Hurtownia Materiałów Elektroinstalacyjnych

„Wprowadzony przez Waszą firmę nowy system dystrybucyjny od początku nas zainteresował. Korzystamy chętnie z tej formy zakupów, jako że realizacja przebiega sprawniej i szybciej”.
Marek Jaworski,
Hurtownia Elektryczna

„Informacja zwrotna z Waszego magazynu dotycząca odbioru naszych zamówień znacznie ułatwia nam planowanie tras i przyspiesza dostarczenie towaru do naszych klientów”.
Piotr Nowak,
Przedsiębiorstwo Edison Sp. j.

„Jestem bardzo zadowolony z wprowadzonego przez Alfa Elektro systemu zamawiania cross-docking, ponieważ przy obsłudze firm z zakresu utrzymania ruchu i bezpośrednio producentów najważniejszym kryterium poza ceną jest oczywiście dostępność – opcja, którą umożliwiacie, daje Wam przewagę nad konkurencją i wpływa na nasze zadowolenie ze współpracy. Często korzystam z opisywanej funkcji i jeszcze nie zdarzyło się, aby przesyłka trafiła do mnie później niż następnego dnia”.
Marcin Cieśla,
Sigmatic Industrial Automation

 

Aby udogodnić Państwu korzystanie z usług naszych hurtowni elektrycznych, wdrożyliśmy także szereg innych usprawnień. Wśród nich m.in. narzędzie Puch-Out i integrujące systemy zamówień klientów i dostawców.